WHAT'S NOW 2023

Walkie Talkie's trendrapport: what the crisis?

Even traditioneel als nieuwjaarsvoornemens: ook dit jaar screenden we de trends in vijf onderwerpen en bundelden we die voor jou in een handig format.

De belangrijkste conclusie? In een nogal sceptische wereld waarin verandering onvermijdelijk is, is vertrouwen cruciaal. Om potentiële werknemers te overtuigen, om klanten te verzekeren dat je A-product de hogere verkoopprijs waard is, en om op te vallen met initiatieven en communicatie over maatschappelijk relevante thema's.

Pluk daarom de dag met relevante, boeiende en creatieve communicatie die de behoeften van de consument vooropstelt. Want content is king. Maar: context is God

Nip aan je latte en ontdek hoe je bedrijf best content én context creëert door mee op te surfen op de trends in vijf onderstaande topics - zoals merken als Loop Earplugs, FrieslandCampina, Cowboy, Elvie en Guylian dat in 2022 voortreffelijk deden.

Work-life balance. In tijden van quiet quitting en een overschot aan vacatures zijn werknemers geneigd hun job aan te passen aan hun privéleven - en niet andersom.

Nieuwe mobiliteit. MaaS en nieuwe mobiliteitsvormen en -formules blijven hun weg vinden naar de Belgische markt en winnen het vertrouwen van het grote publiek. Meer mensen dan ooit zijn gewonnen voor het idee van mobiliteit als een dienst, niet langer als eigendom.

Communicatie. Nieuwe sociale media vinden hun weg naar Belgische smartphones. Lees ook waarom een social media calendar - gekruid met bedrijfswaarden en gevuld met mijlpalen en persoonlijke verhalen - een must is voor CEOs die thought-leadership ambiëren.

Inclusiviteit & welzijn. Vrouwelijke intimiteit, het welzijn van kinderen en de problemen die mensen met neurodivergentie ervaren, worden toegevoegd aan het verder uitbreidende woke spectrum

Duurzaamheid. Een rits aan inspanningen van bedrijven - overkoepelende labels, stunts & statements, en nieuwe productielijnen of producten - hebben één constante: betrouwbaarheid.

Lees #whatsnow2023 hier!

P.S. Alle beelden zijn gegenereerd van tekst naar beeld via de AI-applicatie Midjourney. Er zijn geen bestaande beelden gebruikt of gemanipuleerd. ©repress.design

Persberichten in je mailbox